Selectie van diverse maatwerk - projecten

DRUKWERK AUTOMATISERING VOOR EEN DTP DRUKKERIJ

DTP drukwerk Automatisering – huisstijl drukwerk

Een Offset DTP drukkerij wil voor haar bestaande klanten haar DTP drukwerk automatiseren om haar werkprocessen verder mee te ondersteunen. Soms is het best intensief om verschillende varianten van gewenst drukwerk digitaal te laten printen. Voor de klanten zijn allerlei basis sjablonen beschikbaar, (corporate Office templates) denk aan drukwerk als briefpapier,  maar ook flyers, hand-outs, en brochures of (jaar)verslagen. Deze worden vaak in Microsoft Word aangemaakt, daarna door een ontwerpbureau omgezet naar het gewenste formaat voor de digitale drukkerij.

DTP-automatisering-huisstijl-drukwerk
DTP-automatisering-huisstijl-drukwerk

Door slim gebruik te maken van (in Word VBA) geprogrammeerde sjablonen (zogenaamde corporate Office template) en koppelingen te maken met Adobe Acrobat kan nieuw drukwerk verder gestandaardiseerd worden, tijdwinst en besparend.

Het resultaat is dat er met een druk op de knop de gewenste lay-out variant van het gewenste drukwerk kan worden gekozen. Hierdoor is het keuzeproces voor de drukker bijna volledig geautomatiseerd in  plaats van handmatig steeds verschillende varianten aan te passen.

Nu kunnen vanuit  1 Word corporate sjabloon verschillende huisstijl varianten worden gekozen, die worden als Adobe Acrobat  PDF (scalable/vector) in hoogste resolutie uitgeprint/afgedrukt.

DTP Drukwerk automatisering: tijdsbesparing

Drukwerk automatisering bespaart enorm veel tijd, kostenbesparend en is bovendien eenvoudige en voorkomt fouten. Door uw brieven, rapporten, contracten, flyers en overige documenten vast te leggen in een vaste Office corporate huisstijl sjabloon/template zorgt u ervoor dat uw collega’s eenduidige en gelijkende documenten produceren. Kwaliteit en zekerheid. 

Meer weten over dergelijke drukwerk automatisering? Kijk op onze pagina Word Sjabloon specialisten of neem direct contact op. 030-207 2288.

ONTWIKKELING VAN SJABLONEN GENERATOR IN MICROSOFT WORD

Sjablonen generator ontwikkelen (Word én Access)

Vanuit een bestaande Microsoft SharePoint omgeving of rechtstreeks vanuit Word wordt bepaalde metadata aangeroepen.

Nadat de gebruiker op basis van het gewenste sjabloon het document verder heeft aangemaakt en verder opgemaakt binnen het MS Word huisstijl format, moeten de documenten gecontroleerd op de juiste locaties automatisch worden opgeslagen en een kopie in de eigen directory als back-up.

Complexiteit is dat er een extra functionaliteit gewenst is, waardoor ook áchteraf een ander sjabloon moet kunnen worden gekozen, waarbij de content, de tekstuele inhoud van het document, behouden blijft en in het nieuwe document met het nieuwe sjabloon verder bewerkt moet kunnen worden. 

Als oplossing is gekozen om een zogenaamde sjablonen generator in Access te laten programmeren. Met behulp van deze Access applicatie kan voor elke situatie het exacte Word sjabloon ter plekke worden gegenereerd. Op deze manier kunnen feitelijk een onbegrensd aantal sjablonen steeds opnieuw worden samengesteld. 

De gebruikers geven een aantal variabelen op, waarna de Access applicatie Word aanstuurt om een sjabloon te genereren. Deze kan achteraf worden aangepast naar wens.

Ook meer weten over een sjablonen generator? Neem contact op, we vertellen er graag meer over. 

EXCEL PRINT TOOL VOOR STICKERS & BONNEN

Excel maatwerk tool bouwen. Gestart wordt met bouw van prototype voor 1 item/product. Daarna uitbouwen van dit prototype naar andere producten. Het resultaat wordt dan dat er print-bonnen en een stickervel (vanuit een overzicht in Excel) kunnen worden geprint wanneer nodig. Flexibiliteit van het systeem is van groot belang, evenals de voorwaarde dat dit systeem gemakkelijk naar vele tientallen producten kan worden uitgebreid in de nabije toekomst. .

HUISSTIJL MAKEN IN WORD

Op basis van een (DTP) grafisch ontworpen huisstijl (door een ontwerpbureau aangeleverd) programmeren we handige Microsoft Office sjablonen binnen WORD. Vanuit een mastersjabloon kunnen meerdere varianten van documenten worden gekozen en vervolgens samengesteld. Door deze oplossing is het eenvoudig om in alle document output exact dezelfde grafische vormgeving te borgen/fixeren, geschikt voor meerdere soorten schermen en platforms (Apple en Microsoft of webbased).

PROJECTENADMINISTRATIE SYSTEEM IN ACCESS

Projectadministratie Excel én Access

Een consultancy organisatie wil (user friendly) een eigen programma/software laten ontwikkelen. Hiermee kan de hele projectenadministratie met Excel en Access in 1 keer worden vereenvoudigd en overzichtelijker gemaakt.

Nu wordt nog met verschillende losse applicaties gewerkt en dat is tijdrovend en foutgevoelig. In het nieuwe systeem vinden automatische controles plaats (triggers/events) waardoor de projectbewaking goed wordt ondersteund. Ook maken we de Excel applicatie databasegestuurd waardoor gegevens beveiligd worden opgeslagen en kunnen we op basis van historische gegevens (data) ook rapportages genereren over perioden uit het verleden en deze vergelijken met actuele overzichten. We kunnen dit eenvoudig uitbreiden naar een Excel dashboard view.

Projectadministratie Excel
Projectadministratie Excel

Ook kunnen andere managers in hetzelfde systeem management rapportages opvragen. De urenregistraties in Excel en de koppeling met het online boekhoudpakket maken dit systeem krachtig en compleet. 

Dit projectadministratie Excel systeem is in Access verder opgebouwd, de front-end zoals gebruikersschermen zijn vanuit Excel te bedienen. (urenregistratie)

Op de achtergrond wordt alles veilig opgeslagen in een Access database als backend. Bij zwaarder gebruik migreren we de Access naar een Microsoft SQL server based oplossing.

Wilt u ook een projectadministratie Excel / Access laten ontwikkelen of de mogelijkheden bespreken voor maatwerk? Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek! 

MSOffice Groep Logo
x
Microsoft Word Logo
a