Maatwerk in Microsoft Office: bijna alles is mogelijk

DRUKWERK AUTOMATISERING VOOR EEN DTP DRUKKERIJ

DTP drukwerk Automatisering – huisstijl drukwerk

Een Offset DTP drukkerij wil voor haar bestaande klanten haar DTP drukwerk automatiseren om haar werkprocessen verder mee te ondersteunen. Soms is het best intensief om verschillende varianten van gewenst drukwerk digitaal te laten printen. Voor de klanten zijn allerlei basis sjablonen beschikbaar, (corporate Office templates) denk aan drukwerk als briefpapier,  maar ook flyers, hand-outs, en brochures of (jaar)verslagen. Deze worden vaak in Microsoft Word aangemaakt, daarna door een ontwerpbureau omgezet naar het gewenste formaat voor de digitale drukkerij.

DTP-automatisering-huisstijl-drukwerk
DTP-automatisering-huisstijl-drukwerk

Door slim gebruik te maken van (in Word VBA) geprogrammeerde sjablonen (zogenaamde corporate Office template) en koppelingen te maken met Adobe Acrobat kan nieuw drukwerk verder gestandaardiseerd worden, tijdwinst en besparend.

Het resultaat is dat er met een druk op de knop de gewenste lay-out variant van het gewenste drukwerk kan worden gekozen. Hierdoor is het keuzeproces voor de drukker bijna volledig geautomatiseerd in  plaats van handmatig steeds verschillende varianten aan te passen.

Nu kunnen vanuit  1 Word corporate sjabloon verschillende huisstijl varianten worden gekozen, die worden als Adobe Acrobat  PDF (scalable/vector) in hoogste resolutie uitgeprint/afgedrukt.

DTP Drukwerk automatisering: tijdsbesparing

Drukwerk automatisering bespaart enorm veel tijd, kostenbesparend en is bovendien eenvoudige en voorkomt fouten. Door uw brieven, rapporten, contracten, flyers en overige documenten vast te leggen in een vaste Office corporate huisstijl sjabloon/template zorgt u ervoor dat uw collega’s eenduidige en gelijkende documenten produceren. Kwaliteit en zekerheid. 

Meer weten over dergelijke drukwerk automatisering? Kijk op onze pagina Word Sjabloon specialisten of neem direct contact op. 030-207 2288.

MSOffice Groep Logo
x
Microsoft Word Logo
a